Sista slappa sommarlovsdagen, 11 aug

Ja idag gott/gått?! folk hade jag min sista sommarlovssovmorgon, nu kanske folk tror att jag misstar mig eftersom skolan börjar först på onsdag men jag skall med Sofi till stan imorron rätt tidigt så ingen sovmorgon då inte.

Jag vaknade först vid 11 men tänkte: äh vafan o så somnade jag om och gick upp vid 12 istället, dock fortfarande trött,...
Somnade rätt sent denna natt också eftersom det regnade :/ Jag brukar inte ha något problem att sova när det regnar men eftersom jag inte riktigt hade somnat så störde regnet mig och det var omöjligt att sova :/ somnade istället sen vid 3 eller 4 kanske.

Iallafall så var alltså brorsan och jag ensamma idag :) Jag plockade därför fram frukost åt mig själv, åt i lugn och ro och sedan när brorsan var ut med hunden passade jag på att kolla mejlen och när han kommit tillbaka hade han också hämtat posten så jag läste tidningen. Och vad fick man se?!?! Jo att jag var med på två bilder i två olika sammanhang och det samma gällde pappa :) Ifall det intresserar någon var jag med på bilden om reportaget om Alandia Strings och pappa om getaloppet samt var vi båda med på bilden från bomarsundsdagarna som också mamma var med. Just ja Sofi var ju också självklart med på bilden på Alandia Strings och så skymtade hon på bomarsundsbilden.

I vilket fall som hellst blev jag sittande och läste tidningen i lugn och ro och sedan plockade jag ur diskmaskinen efter det åkte brorsan till Sportkila för att spela lite med nå kompisar gick jag ut och hoppade lite, va social med kattorna ^^ och sedan började jag klippa revorna från jordgubbsplantorna. När jag gått igenom och klippt ungefär hälften av plantorna i vårt storaland gav jag upp eftersom det var duktigt blöt jord så att mina skor sjönk och jag blev blöt.

Inte för att det var konstigt eftersom det regnat inatt men inte tänkte jag på de heller, smart! (n)

Jag plockade bort alla avklippta revor och slängde dem i komposten och sedan gick jag in och bytte strumpor och tvättade mina skor (y) Som tur var hade jag ju tagit mina/pappas foppatoffor (de är jag som fått dom fast dom är egentligen förstora så pappa använder dem mest) som ju är av plast så det var ingen konst.

När jag gjort det plockade jag ner tvätten och lade undan den och sedan satte jag mig vid datorn och fortsatte att rensa musik. Shit vad mkt jag har :O 3gb närmare bestämt! Men nu efter jag rensat har jag minskat det med 550 Mb (y) :) Det är rätt mkt tkr jag :)

Jag kan ju säga att jag vet inte hur många olika verisoner av the rose & baby I'm amazed by you. Kanske 4 av varje. Men nu har det raderats :) Samt ett antal andra låtar som:

1. Är gamla och jag har på skivor och jag förtillfället tröttnat på.
2. Har fått från nån som jag aldrig riktigt gillat (låten alltså)
3. Helt enkelt tröttnat på.
4. Fått för att jag gillat artisten men inte just den låten så då ryker den.

Eftersom min dator lite är som den e så borde jag märka skillnaden av rensningen först imorgon (alltså nästa gång jag startar datorn)

Men bara för att jag nu varit duktig och rensat datorn från musik så kommer det istället komma en massa bilder (A) Heh jag borde skaffa extra hårddisk där jag kan förvara bilder :P Har de flesta på skivor men eftersom det inte är alltför pålitiliga vill jag också ha dem på datorn (y) :)

Iaf så sen vid 5 kom pappa hem och vi lagade midda och sen kom Svante också. Efter middagen hade Svante träning så han åkte igen och lite senare åkte pappa på skytte. Ensam hemma! Yees :)

Fast jag gjorde inte så mkt ändå, jag letade reda på lådan med Sofis gamla lusse böcker & tittade igen och läste lite i några. Hoppas att de inte har bytt så många böcker så behöver ju inte jag köpa så många (A) :P

Tiden gick fort och efter ett tag kom först Svante och sen pappa hem igen. Jag chattade en stund och gick sedan i duschen och efter det smakade vi på fammos sötost som pappa fick i present. Namnet passar inte eftersom det inte alls smakar ost, snarare smakar det lite på ett sätt kanske som cheese cake fast ändå inte :)

Sedan har jag kollat upp var Duvbo kyrka ligger och lite sånt :) Det är kyrkan som Casper skall döpas i :P

Och såhär ser den ut :), tja inte världens bästa bild men. Kyrkan är iaf från början av 1900-talet och bla kyrkbänkarna och predikstolen är kvar sen den byggdes :P Det ser man ju inte direkt på bilden men enligt Ulrika så är den inte särskilt stor men å andra sidan så tkr jag bättre om små kyrkor också så det blir säkert bra :)



Jo sista riktiga sommarlovssovmorgonen idag då, hur känns det?! Tjaa alltså för någon dag sedan tyckte jag att det skulle bli kul med att börja men nu är det mest ny klass och så som är kul, inte direkt skolarbetet.

Btw så börjar vårterminen redan 2 januari :O Japp var in på hemsidan idag: www.lyceum.ax
Men å andra sidan får vi sommarlov den 29 maj :) vilket innebär att jag kan jobba hela juni och juli + halv aug :D

Yes har redan bestämt att jag nästa sommar ska jobba i princip hela! :P

Nej nu skall jag nog sova så att jag orkar upp imorgon. Behöver stiga upp där runt halv 9 eftersom jag och Sofi då som sagt skall till stan. Främst skall vi hämta möbler och andra saker ur lägenheten som hon vill ha med när ho flyttar samt mer böcker till moi :)

Sen skall jag också kolla upp studiekonto på nån bokhandel och köpa kalender osv. Sedan blir det en tur till Sparhallen också för att inhandla billiga häften :)

Hör av er om ni är på stan och vill träffas :D Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0