Riktig skoldag & 20-års kalas, 14 augusi

Idag är det den 14 augusti och det betyder Nina Helena Lindholms födelsedag, närmare bestämt den 20de :)

Ja för att inte hoppa händelserna i förväg så började min dag 05.55 när jag masade mig upp ur sängen efter nästan en sömnlös natt :/ Ussuss, masade mig iaf upp och klädde på mig, fixa mig och sen åt jag frukost vid halv 7 och då kom pappa yrvaken upp xD Jag skicka han isäng igen eftersom det inte regnade så hade jag ju sagt att ju sku cykla :)

Vid 10 i 7 gick jag ut för att hämta cykeln ur suzukins (ja syrrans lilla bil ^^) garage och det var lättare sagt än gjort! Gah vad det är trångt. Nå jag började föra ut den men blev tvungen att lyfta den för att inte krossa backspeglarna och för att inte repa bilen på något sätt tittade jag inte var jag satte fötterna.

Bara för det så märkte jag plötsligt att det var geggigt under min fot, uäh en av våra kära katter hade gjort sina bestyr där!! Gaaah jag lyfte ut cykeln sista biten och skendade sedan in för att förgäves hitta andra skor! Det fick bli mina nya som jag köpte i stockholm när vi kom hem från Schweiz-Rotterdam resan :) Tur att jag hade dom :P

Lite småstressad sprang jag då ut och hoppade upp på cykeln och när jag hunnit till Ljunggrens för att se E-O ute med korna helt lugnt och såg hur pigg ut som helst! Ibland önskar jag att jag inte var så förbaskat morgontrött! Nå jag cyklade vidare och när jag hunnit ungefär halvvägs kommer Åsa och kör om mig me vespan o jag blir lite mer stressad o tror jag är sen men tar fram telefonen och konstaterar att det är jag inte iaf :)

Jag kom som sagt i tid till hållplatsen och hann t.o.m. vänta ca 7-8min innan bussen kom :p Imorgon skall jag sova åtminstonde till 6 :)


Iaf så steg jag på bussen och i godby steg mickis på så jag pratade en stund me henne och sen va vi nog båda trötta så vi satt tysta hela vägen. När vi steg av bussen stötte jag på Wirta och Anderas som jag gick upp till skolan med :)


Stötte på julia och nahid? (har tyvärr ingen aning om hur man stavar hennes namn :S , har inte fått klasslista än :P) Men jaja hon iaf och sen jenny o marie. sen efter nån minut kom Dan och vi började. Vi hade ännu en klasstimme, fick våra nycklar och busskort o ännu mer info :)


Timmen efter hade vi första riktigt som var psykologi med Marcus :) helt okej, det kmr nog bli rätt intressant :P


Sen hade vi matte, matte och lunch :P Efter lunchen och håltimmen vi hade satt jag jessica och anderas o snacka vid ett bord och sen gick vi runt lite. Träffa på Julia, Katja och snacka me dom o sen kom två tjejer som går idrott. Hon ena heter Maria tror jag, iaf så va dom också trevliga :)


Därefter vid 10 i 13 var det dags för min sista lek. Hissa med dan :) Rätt intressant, lite smått irriterande bara att han inte direkt följer boken utan bara berättar. Jag menar rätt kört om man är mkt sjuk t.ex Får hoppas på att jag inte är de :)

Efter den timmen slutade jag alltså och gick en sväng ti citylivs och sen till bibban på toa och ti bussplan där jag träffa melle och senare hennes kompis jessica :) Pratade med dem hela vägen ti godby så det kändes inte långt och sen hoppade jag av bussen vid ville. Hämta cykeln och sku försöka cykla hem. Jo men tjena vad bra det går i duktigt stark motvind :O naat. Försökte en bit och gick en bit och sen kunde jag nog cykla hela vägen men duktigt tungt var det!

Väl hemma vid 3 (y) åt jag lite, läste tidningen och sen gjorde jag matteläxan o läste igenom mina hissaanteckningar o sen satt jag väl vid datorn en stund och sen var det middag. :)
´
När vi ätit klart satt jag ännu en stund vid datorn (A) och sen gick vi till Nina på kalas :) Där var både Tilda och Sigrid så det var fullt hus samt deras mammor of course, kusin Johan, farmor, kusin linnea kom senare samt en massa ninas släktingar på reginas sida :)

Vi åt och drack, tilda klängde och ville leka och sen pratade vi en del och sen vid halv 10 ungefär gick vi hem för att jag sku hinna göra nå vettigt = läsa läxor, duscha etc. heh nu är klockan halv 11 o jag har inte gjort ett skit xD

Måste packa gympapåse, duscha snabbt och sen sova nu :) God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0