Mera bomarsund & hemma kväll, 10 augusti 2008

Idag fick jag ju sova liiite längre, närmare bestämt vid kvart i 11 måsta jag stiga upp. Gick ner och åt frukost och sedan duschade jag och klädde på mig. Jo bomarsundsdagarna är ju i dagarna 2 så idag åkte vi dit igen . Vi samlades vid halv 1 och övade och sedan halv 2 hade vi uppvisning. Först spelade jag och Sofi några låtar, sedan några låtar till som Rosanna & Josefin var med på och sedan spelade jag och Sofi ytterligare till dansen. Det mesta gick nog bra förutom några små missar med förspel som glömdes etc.


När vi uppträtt klart gick vi med fiolerna och övriga prylar till bilen och en kort stund senare åkte mamma & pappa hem för att byta om och sedan åka på 60-års kalas och sedan komma tillbaka. Jag och Sofi gick och köpte pannkaka (yes idag igen ^^) och satte oss och åt och sedan vid lite före 3 gick vi för att leta reda på Marc och innan vi hann fram till honom kom han till oss eftersom han måste visa mig innan teatern började eftersom han var med i den ^^ Jag hade alltså gått med på att sitta/stå och sälja inträdes biljetter vid södra ingången/skogen där inte mkt folk kommer ^^


Men okej nästan direkt kom det faktiskt en gubbe men sedan var det dött i 1h men jag roade mig med att läsa och lyssna på först Torbjörn från Kumlinge som uppträdde och han sjöng fint måste jag säga :) 

Senare var det dags för barnuderhållning med Pia & Bengt. De sjöng en massa klassiska barnsånger och involverade barn, riktigt mysigt tkr jag :) Vid 4 tiden kom sen lite folk som betalde in sig och sedan var det dött igen tills min avbytare kom vid 20 i 5. Vi pratade och diskuterade en lång stund om allt möjligt, trevligt :) Sedan vid 5 (fast vi inte tänkte på de) hade frågetävling på gräsmattan som vi följde och haha det roliga var att på slutet var det Jolle, Uffe & en liten kille kvar och killen vann (y) ^^ haha det var lite roligt :P Skulle nog själv ha kunnat vara med faktiskt, tävlingen gick ut på att alla 5 stod vid en träbit, vid rätt svar fick man gå fram till nästa bit osv. Man svarade genom att höja antingen en grön eller röd flagga = ja/nej. Frågorna var om bomarsund så man lärde sig ju lite på kuppen :)

Vid kvart över 5 kom Marc och tackade mig för att jag suttit där och bad min avbytare att gå till östra ingången och sitta där istället och att han skulle ta över denna. Jo och som tack för att jag och alla andra som utan betalt suttit i kassorna så skall vi bli bjudna på middag (y) haha det lär väl bara vara gamla på den middagen eftersom jag bara sett äldre människor sitta i kassorna så får se om jag far men kanske ^^ Kul att få nått för mödan iaf :P inte för att det var ansträngande precis men ändå :P

Jag följde iaf min avbytare till östra porten eftersom vi fortfarande diskuterade och sedan ringde jag pappa och han sa att de var på väg att jag skulle leta upp Bolla och komma till huvudingången. Så jag fick vända om och leta upp Bolla, vilket dock inte tog särskilt långt tid och vi började gå mot in/utgången. Påvägen dit mötte vi mamma som snabbt sku in och prata med, ja nån och sedan hann hon ikapp oss. Vid bilen väntade pappa & vi skjutsade hem Bolla och sedan åkte vi hem.


Väl hemma gick jag och snacka med Sofi och sedan var det mat. Efter maten rensade jag och brorsan vår stationära eftersom den blivit otroligt tröög och sedan har jag rensat min lite också.

Pratade för en stund sedan med både Jensku & Erja på msn, riktigt kul (y) :D Åh vad jag saknar dessa brudar :/ Men vet ni vad?!? Jag är inte den första som börjar skolan min kära brudar börjar båda imorgon :D hihi Den ena kvar i 10 men stackars Jensku börjar 8. Ussuss.


Senare hängde jag tvätt och nu sitter jag åter vid datorn och rensar den, mest på musik eftersom jag har lyckats få en massa dubbla när folk (läs spec brorsan) har skickat musik till mig som jag inte trodde jag haft fast jag tydligen har ^^ Har över 3 Gb musik så ska absolut rensa och radera.


Jo mamma skjussade Sofi och endel flyttlådor till Ewe eftersom de åker till Åbo inatt med endel grejer och skall städa lägenheten och bestämma lite mer va de vill ha med sig nu när de flyttar.

Nästa helg ska de låna bullbilen av B-Å + Ewes mammas bil och flytta möbler och ännu mera saker och då blir jag ensam hemma :) Lr brorsan är ju också hemma men han ska antagligen till Petra och annars stör han mig oftast inte ändå så :P


Nej nu skall jag lyssna och rensa lite till och sedan sova. Imorgon blir det en lugn morgon eftersom:  

1. Mamma åker med jobbet till Liverpool

                  2. Pappa åker på jobb och väcker mig inte.

                        

Ah sovmorgon, den sista också. Eftersom på tisdag skall jag till stan och hjälpa syrran att hämta saker från lägenheten och på onsdag börjar det. Dock 12 men skall nog fara in tidigare tror jag eftersom jag inte sku behöva ta bussen utan Sofi sku skjussa mig :), nice :P


Snackade btw med kusin Nina häromdagen och andra också som undrar om jag är nervös lr liknande. Näej det är jag väl inte, lite spänd och förväntansfull snarare! hoppas som sagt (som jag sagt tidigare) på en bra klass och ett bra schema (= många sovmorgnar ^^)


Just nu är det känns det jobbigaste att jag måste ta bussen som går 07.05 om jag börjar 8 vilket inte är alltför lockande men. Så skall nog bosätta mig istan sen :) Vi har lägenheten uthyrd till sista aug men sen är den min :),  Skall ta och fixa rumskompis bara så blir det lite roligare :D


Ha de bra så syns vi (alla som ska börja ettan i lusse) på onsdag :) och alla andra, vi ses när vi ses, om vi gör det :P

Bilder från bomarsundsdagarna :)



 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0