Äntligen!, 8 augusti (080808)

Jo nu ni! Idag var en riktigt händelserikdag, vilket passade mig ypperligt! :D Jag vaknade dock först där vid 12 efter att ha suttit uppe länge med pappas present som var ett kollage av bilder av honom :) Jo för er som inte vet så är det

Skidaren, löpskytten, skidskytten, löparen, son, lillebror, storebror, pappa, morfar Per-Eriks födelsedag idag! (y) :) <3
(kärt barn har många namn ;)

Ja efter intagen grötfrukost (idag igen, orkade inte plocka fram/laga egen så ^^) blev det att börja baka. Först en kladdkaka och sedan kokosrutor :) Stod i köket och slavade i 2h ungefär, men det var det värt för resultatet blev bra :D

När jag då vid 3 ungefär äntligen var klar hoppade jag i duschen, och gjorde mig iordning och sen åkte vi och mötte pappa i godby :)

Jag hoppade över till hans bil och sa bara att han skulle följa mammas där svante och sofi också var. Mamma började köra ut på getavägen men svängde vid kyrkvägen och körde längs vägen och svängde sedan ner där vid pellas ut till gamla godbyvägen och in till Godby hotell :) Haha pappa blev iaf lite chockad :D

Det som var extra kul var att på Godby hotell som är föredetta sjukhus blev pappa född på :), haha det var ju lite kul :P

Jo så vi åt middag där, alla åt schnitzel förutom mamma och det smakade mkt bra (y) :D Kan starkt rekommendera godby hotell och priset var inte överdrivet dyrt det heller :)

Efter middagen åkte pappa & svante hem och vi andra till mattssons för att handla lite och sedan hem vi också.

När vi kom hem började vi ställa iordning inför kalas och sedan började gästerna komma. Först vid halv 7 kom Emma, Günter, Christina och Anne-Rose. Senare Bror-Åke, Farmor, Regina & Karl-Anders och till sist kom också Elisabeth :)

Riktigt trevligt :) haha samtalet handlade om allt från vikingamarknaden (som ingen dock besökt men hade ändå mkt att prata om den) till sex och rockoff. :) Haha ja min släkt är speciell, men jag gillar den för den är ju jag, typ :D

Vi åt bullar kakor, tårta, kladdkaka & glass och vid hade gäster till halv 11 ungefär när de begav sig hemåt. kom jag på att ojdå det är bomarsundsdagarna imorgon och jag har ännu inte några gammaldags kläder ^^ hehe så det blev att springa genom hela huset och hittade tillslut en gammal kjol, en skjorta & gammaldags skor. Äh det får duga ^^

När jag äntligen hittat allt satte jag på datorn och har snackat lite med Rasmus & Nina :)

Som ni märker har jag haft fullt upp och inte haft så mkt tid för att tänka och grubbla för mkt. Vilket är bra! Skall bli skönt att komma tillbaka till vardagen ändå. Skall nog åka på svenska reunion partyt tror jag. Jag har inte direkt några jättetajta vänner där så att säga men svenskarna i Torres gruppen vill jag nog träffa igen , + några andra :D Vet inte exakta datumet men förhoppningsvis kan jag fara :) Skulle dock vara aldra roligast om jag fick träffa Torres hela grupp med ledare, pf course + Lauren & Lloyd eftersom det var dess människor jag bäst lärde känna och alltså saknar mest. :/ <3

Menmen :) Skall nog åkt till Torquay igen, någongång :D

Just nu längtar jag mest ja faktiskt till skolstarten eftersom jag vill se vilka som jag får i min klass etc. Och att träningarna skall börja igen! :)

För när jag tänker efter så har jag hunnit med en hel del under mitt sommarlov ändå. Och överlag är jag riktigt nöjd :D

Och så längtar jag ju såklart till Caspers dop också :), när det blir officiellt :P Har märkt att endel i isläkten är lite purkna (ja man behöver inte nämna namn, lr så) men det märks, men hallå varför va sur på mig?!? det är ju inte jag som bestämt heller. Så att jag orkar inte bry mig för när det kommer till kritan så är det bara avund/svartsjuka ändå så :P

Imorgon och på söndag är det alltså bomarsundsdagarna som gäller, enligt väderprognosen ska det iaf vara mest molningt. Får hoppas på de så att de kmr folk :) I´ll be there, will you? :P

"I need a sunny day" (låt) ja det hade jag idag, även fast inte solen sken :P

Take care och kommentera gärna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0