Fredag, lördag, söndag update :), 22-24 augusti

Jo jag vet att jag inte har skrivit sen i torsdags men det har en naturlig förklaring :) Jag brukar oftast skriva på kvällarna och i fredags hade jag inte tid att överhuvudtaget sätta på datorn! Och igår var jag till sverige och idag tja, är kl snart 15 så har inte hänt mkt idag :) Men skall berätta om min helg nu iaf :D

Fredag 22 augusti

Denna dag började 10 min senare än vanliga morgnar! Eftersom mamma skjussade upp mig till bussen (y) :)
Jag åkte alltså sjuans buss och när vi var mitt på jomala rakan stannade bussen och vår chaufför sa i högtalaren att det var nått fel på bussen och vi måsta byta xD Så  det blev att stiga ur och in i nästa som kom, getabussen. Som var rätt full men jag fick iaf sitta (y) :)

Kom till skolan där vid kvart i 8 ungefär och första 2 timmarna hade vi hissa följt av gympa :) På det schemat stod det Länk-Beachrugby-simning. Jag hade inte med simkläder för jag hade inte tänkt att simma men hehe ja ni får snart reda på hur det gick :P

Jo förresten så hoppade en i vår klass av för några dagar sedan och igår började det en ny tjej :) En från strandnäs lämna och så kom det en ny :D haha :P

Vi joggade alltså först via kyrkan, pingstkyrkan, baltic, genvägen till Gröna udden. En sträcka på ca 3 km! Puh det kändes nog att konditionen inte var på topp ^^

När vi kom fram tänjde vi lite, blev uppdelade i host* jämna lag ^^ ochkastade rugbybollen till varann :)
Sen var det dags att spela, lagen var alltså de med ljusa tröjor mot de med mörka. Jag var på det ljusa som nästan alla andra tjejer också var :P 3 killar var på mitt lag tror jag så förutsättningarna var ju bara  bäst ^^

Så nästan direkt fick de andra laget 2 "mål"
Sen fick Nayab tag i bollen och envist lyckades hon göra mål (y) Följt av att jag gjorde ett (Y) :D
Även Jonathan på vårt lag gjorde ett lr två? Tja mitt lag förlorade nog iaf men kul hade vi (y) Skitkul! :)

Haha man vara bara lite smått slut och min vita t-shirt var inte riktgt vit när vi va klara ^^ Ja fast linnéas var nog värre eller Jennifer som ramla i vattnet :) haha kul hade vi jo :P

När vi va klara så skena några direkt ut i vattnet och efter nån minuts avvaktande gjorde jag, Nayab och Julia detsamma :D Det var jättevarmt och härligt att få bort en massa sand :)

Sen var det då dags att gå tillbaka genom stan till skolan. Barfota & blöta var vi men mkt glada :D

När vi kom tillbaka var det bara att slänga sig i duschen och hastigt klä på sig o sedan gå o äta lunch :)

Stötte på Nina också :O Blev först förvånad men det visade sig att hon sku hålla föreläsning så det var därför hon var där :)

Sen skyndade vi oss till Itn :D Det var nog kul som vanligt :P Vi formatera, kopiera, skapade genvägar osv ;D Det vi alltid gör ^^ Men ska ha del prov på måndag så ska börja med nytt sen :)

Efter Itn hade jag hål så jag satt vid ett bord med Selinda och Emma :P Äntligen skrev jag ner alla mina scheman för resterande perioder (y) :) Har nu upptäckt att jag kan läsa Spanska 1 kanske för har ledigt block då :D Och så ska jag försöka byta min sista period lite, har både biologi, samhälla och religion + nått till då men iaf dessa 3! :O Usch vad jobbigt ska nog ta ett snack med studiehandledaren (A) :)

Sen var det dags för dagens sista timme som var matte :P den timmen var nog också helt ok :)

Efter det = helg :D

Jag hade sällskap först av nette o sen av Katja på vägen från skolan till bibban där jag satte mig coh broderade (y) Vid halv 4 sen kom syrran och vid 4 gick vi till medis :)

Detta år har jag först orkester spel med nya "legandia" som är vi i alandia + kanske 5-6 till som ska få spela i större orkester nu :) Denna övning tar 1h o sen har vi 5min paus följt av övning med Alandia ½h :) Sen har Marita 10min paus och sen har jag 30min lektion! Koncentrationen blir ju inte den bästa men :P

Så såg det alltså ut och sen åkte jag o Sofi till sparhallen och handla och sen ut till Saltvik och var där 1h kanske så att Sofi sku kunna säga hej då till Tilda :)

Sen hem och nu stressande försöka packa kläder och brodera klart. Vid halv 2 gav jag mig och skocknade på fläcken :O

Lördag 23 augusti

Väckarklockan ringde där vid halv 6 ringde telefonen! Men helt slut som jag var orkade jag inte stiga upp förrän 6. Steg upp, klädde på mig, packade ner sakerna och sen vid lite över halv åkte vi till stan :) För att ta Rosella/Rolfen till swe :)

På båten träffade vi en härrans massa lindholmare och andra vi kände :O haha konstigt ^^

Mina farbröder med fruar, fammo, johan, roffe och gunilla närmare bestämt :)

Sen träffade jag Melissa, Fredrika och såg linus :P

Vi åt sjöfrukost och sen gick jag och brorsan till cafeterian och satte oss :) Där tog jag fram min ännu inte klara present ^^ och började med den, smart som jag var hade jag glömt svantes hemma så jag fick göra allt efter fri hand :O `Så allt spec klänningen blev ju inte som jag velat men nog rätt bra ändå :P

När vi suttit där en stund kom sen hela patrasket ^^

Väl framme i Kapellskär styrde vi kursen mot Arninge centrum där mamma o svante sprang runt och köpte en massa kläder till brorsan. Själv gjorde man klart tavlan (y) och vilade, trött som man var :)

Sen när de var klara åkte vi till Solna, närmare bestämt Råsunda på kaffe till mammas kusin Mimmi, Tomi, Elias och Milla :P Vi såg på deras lägenhet hur den såg ut (de flyttade dit 1augusti) och åt paj och glass :)

Därefter bytte vi om och åkte till Sundbyberg för att leta upp Dubo kyrka :P Som gick relativt snabbt (y) o vi var där redan 1 :) Så vi satt i bilen och sen vid halv 2 som vi bestämt att samlas kom faster, Ted, Ulrika och en sovande Casper :)

Stackarn som inte fick sova klart ^^

Vi klädde om en yrkvaken Casper, pratade med prästen och sen var det dags! :)

Jag, Alexander (Caspers gudfar) med Casper i famnen gick först följt av Ted, Ulrika, prästen och sen den andra familjen :P

Först sjöng vi "tryggare kan ingen vara" följt av några ord av prästen och sen läste jag en dikt och det andra barnets fadder Erik läste också en :)

Denna läste jag :

Ett nyfött barn

det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött.
-ut kom en liten människa
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nått visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.

Det var Ulrika som valde den och jag tkr att den var jättefin :) och jag lyckades läsa utan att haka upp mig på ett enda ord (y)

Därefter var det dags för välsignelsen följt av själv dopceremonin där vi bytte att jag sedan höll i casper resten av tiden.
När båda babysarna fått välsignelse och "vatten över huvudet" ( det är ju ett uttryck som betyder en annan sak men)
läste en kyrkvärd tror jag det var Evangeliet om jesus och barnen :)

Därefter sjöng vi "gud som haver" och tågade ut i samma ordning som vi kom fast jag bar casper denna gång :)

Sen stod vi i "hallen" i kyrkan o väntade på att alla skulle gå ut och sen gick vi in igen och tog kort :P
Ulrikas mamma och svante var fotografer (dessvärre tror jag att jag inte fick ett enda som alla tittade in i kameran på men.)

Ska försöka få av Ulrika sen :)

När vi tagit korten gick vi till skolan (ulrikas gamla arbetsplats) där vi skulle ha "kaffet" :)

Ulrika och hennes syster tror jag det var? hade dekorerat jättefint med sepentiner och rönnbär :D Har kort som jag ska lägga upp sen :)

Från kyrkan har jag kort som min bror tog och så filmade amanda :P
Vi åt smörgåstårta och sedan slockna casper ^^
Därefter packade de upp alla presenter och sedan var det dags för kaffet :)

Alexander var duktit trött så han var direkt och tog åt sig ^^ Själv avvaktade man lite så Ted servera mig ;D haha
Just ja, har ju berättat vad han fick för namn ^^
Casper (random som de tyckte va fint o som passa honom :))
Gustav (efter ted)
Matteus (efter Ulrikas farfar)
:)
Efter några timmars pratande och efter vi kollat på alla fina presenter han fick bestämde vår sida av släkten att åka till deras lägenhet och titta hur den såg ut nu efter de tapetserat och lite sånt :)

Så vi begav oss till Odalvägen och kikade :D Jättefint bor dom och har bra planlösning :P Tog inte några bilder man :)

Där sa vi sedan hej då och vi åkte till Coop i Norrtälje för att handla lite smått och sedan ta båten hem :P

Där surprise hela släkten var med igen ;D haha vi tittade lite på os och Pitkämäki hade fått brons i spjutfinalen (y) :D
Undrar hur det gick för Holmén inatt btw? Ska ta reda på det när jag skrivit detta klart :)

På båten pratade vi då också och åt lite smått :D Sen träffade jag Melissa och pratade med henne en stund och sen gick jag o letade upp de andra i Tax-freen :) Köpte lite godis, en borste och en mascara :P

Därefter väntade ½timmes dötid där vi satt och pratade, var trötta och bara ville hem :)

Vi kom iland vid lite över 11 och släppte av pappa vid parkeringen för att han sku ta hem lilla bilen som sofi lämnat där.

När vi kom hem gick jag direkt upp på rummet, dumpa grejjer, borstade tänderna och gick o la mig. Var duktigt trött så jag slocknade nästan direkt.

Så nu är jag officiellt gudmor :) så nu får de ta o laga sig över oftare tkr jag ^^

Söndag 24 augusti

Jag vaknade först vid 10 :O somnade om och gick upp vid 11 ungefär :) Åt frukost, städade lite, vek in kläder och lite sånt. Sen satte jag mig vid datorn en stund :P Var ner och åt mellanmål och sen till datorn igen ^^

Detta var då alltså min helg såhär långt :P Trött och lite sliten, jo har gått med träningsverk från gympan hela helgen också, heh + skrubbsår och blåmärken. Men det var det nog värt för förbannat kul var det (y) :P

Nu ska jag städa lite till, sen blir det väl läxor och sen fiol :)

Ha de bra så uppdaterar jag senare, kanske :D

Kvällsuppdatering :P

Efter middagen ikväll så plockade jag undan en hel del från mitt golv så att man åtminstonde ser det (y) sen var jag ut på en promenad och fotade lite också :)

Därefter duschade jag och sen övade på fiolen :P Nu är det precis dags för mig att gå o lägga mig så att jag orkar upp vid 6 imorgon igen :)

En ny vecka med nya intryck & upplevelser :P

Eller helt enkelt en vanlig skolvecka :)

Imorgon borde vi få reda på resultatet på svenskaprovet :S Ska kolla direkt på anslagstavlan när jag kommer till skolan! Usch nu blir jag ju lite smått nervös, hoppas jag klarade de! Har blandat på endel har jag kommit underfund med men :/

Jo också så ska vi ha IT delprov imorgon också :P Jag kan nog det mesta till de, det här med att packa upp och ner filer är jag dock lite osäker på men. Det borde gå bra :) Jag tror det gäller att man ska ha 75% rätt så är man godkänd :P

Nej nu ska jag lägga mig o läsa och sen sova :)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0