Första dagen i verkligheten med 1f + jenice födelsedag! :), 13 augusti

Japp idag var det då dags att börja skolan igen. Jag steg upp vid 10, gick och duschade, åt frukost och klädde på mig.
Syrran skjussa in mig eftersom hon hade ärenden på stan och jag kom väl ti skolan 5i 12 kanske o hörsalen var smockad! :O Såg först ingen jag kände, lr jo Katja men det fanns ingen plats där men sen hittade jag Jenny :)

Först fick vi en massa info och lärarna presenterade sig och sedan läste de upp klasserna. En efter en runt omkring mig gick och tillslut var vi inte många kvar. Sista klassen 1f, min nya klass :) Och jag fick hissa Dan som klassföreståndare :P


Vi gick till vårt hemklassrum som är 320 på 3plan :O Underbart! Efter presentationen av vad vi hette o vilket högstadie vi gått var dans slutsats: Enhel del från godby och övernäs,några från strandnäs o kyrkby och en föglöbo = 1f :P
Och hans egen presentation av vem han var: Jag är som fantomen, hård mot de hårda, snäll mot det snälla. Jag hatar lögnare om ni har försovit er är det bara att säga det istället för att dra nån lögn. Kör raka puckor mot mig så kör jag raka puckar till er också! :)

Sen fick vi ännu mera info + studieguide och så skrev vi våra scheman :) Denna period har jag utöver gympa som man alltid har, hissa, It, psykologi, matte o lär. Endast 3 prov i första provperioden! Härligt :D

Jag har full dag (utan håltimme!) på tisdag från 8-16.05! Uss :/ men onsdag är 09.45-12.40 (y) :) Så det lär väl gå an :P

Vi var i skolan till 14 tiden nått och sen kom syrran ti skolan för hon behövde nå papper därifrån och sedan gick vi och köpte födelsepresent till Nina som fyller år imorgon :)

Sen åkte vi till mattssons och handla lite snabbt och sen hem.

När vi packat ur bilen satte jag mig och broderade lite på doppresenten och avbröt sen för mat. Efter maten fortsatte jag men sen blev nått fel så jag la undan den en stund.

Därefter satte jag mig vid datorn och har chattat lite.,  samt kollat på schemat och kartan för att försöka kunna hitta rätt imorrn ^^ I nuläget hittar jag till hemrummet och psykologin för det är rummet intill :P

Jaja förhoppningsvis lär jag väl hitta :) Imorgon börjar jag 8 :O så ska gå o sova tidigt och sen slutar jag halv 2 så kan ta 5 över 2 hem :D

Slutar rätt tidigt de flesta dagar faktiskt :P förutom tisdag då -.-

Annars så är väl min klass helt okej, rätt många från ghs så lite trisst dock men :)

Nu skall jag duscha, leta upp böcker o häften för imorrn bland sofis gamla böcker :P Och sen sooova! God natt!

Jo och idag är det Jenice födelsedag så GRATTIS och lycka till i handels :D



Nu är det genom denna dörr jag går til skolan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0