Bomarsund & lugn kväll :), 9 augusti

Tjenare, denna dagen ett liv. Haha jadu om denna dagen var den enda i mitt liv skulle jag iaf hunnit med en hel del :)

Dagen började av att jag segt drog mig ur sängen vid kvart över 10, fast det var meningen att jag sku ha varit uppe senast 10 (A) Iaf så åt jag frukost och sen övade jag och Sofi inför dagen och bytte om till "gammaldags" kläder. Jag hade mammas en gammal mörkblå kjol och skjortan jag hade var pappas ^^ Vid halv 12 begav vi oss till Bomarsund för genrep med dansarna. Allt gick nog rätt bra och sedan vid 1 gick vi in på själva marknads området. Personligen tyckte jag att det var glest med folk som sålde.

Marknaden öppnades av "jolle" som trumma och sedan ett välkomst tal av Ulla som var konferencier (stavning?!?) det var iaf hon som berättade om programmet. Vi var första programpunkten och vi spelade och dansa och överlag gick det hela nog bra :) Dessvärre var tidningen där, usch hoppas att dom inte tar med nån bild där jag är med...

Sen så gick vi runt o titta lite, pratade med folk och gick och köpte pannkaka & kaffe och slog oss ner vid scenen :) När vi sedan ätit gick jag och syrran och köpte godis av "tennsoldatskillarna" har ingen aning om va de heter :P

Vi gick runt en sväng till och sen till scenen för att se på den ytterst korta teatern. Typ 5 min?!? njäe dålig måste jag säga. Det sades att det skulle vara en till teater vid 6 så kanske den var längre och bättre!? Jag vet inte för efter teatern stötte vi på lite folk igen, bl.a. Lilian, Göran & Sigrid (som blivit stor :O) och sedan köpte vi middag (fisk) och åkte hem.

Väl hemma så redde jag upp mitt golv, endel iaf eftersom morsan nojsat i en vecka nu så. Sen åt vi middag och efter det övade jag och Sofi på morgondagens program och sedan åkte hon och skjussa brorsan till Lillö och hon själv sku till Bastö på rockkväll lr va de nu heter :S Och nyss gick mamma & pappa på promenad ^^ Så har huset för mig själv en liten stund (y) :D Härligt tyst :P

Nej nu har klockan blivit halv 8, jag skall svara på inlägg jag fått på facebook, sen skall jag öva lite till och sedan gå ut med hunden och kika på grannarnas nya hus tänkte jag :) Får se vad jag hittar på sen, titta på filmen jag köpte i Torquay kanske :P Hör av er om ni har lust :)

Gah, det som går in genom pappas ena öra går ut genom det andra, efter jag hade svarat på inläggen på facebook och övat flitigt på fiolen och var beredd att gå ut på en skön kvällspromenad med hunden kommer mamma in med hundskålen ihanden. Suck, pappa hade inte sagt nått ti mamma utan tänkt att hunden gått o väl kunde komma ut 2ggr, men inte kunde jag vara så taskig att slita henne från maten. Så istället tog jag min kära cykel och tänkte att det är lika bra att jag tar tid hur lång tid det tar att cykla till busshållplatsen när jag nu tänkt vara duktig och göra det i höst, ja augusti ut iaf ^^

Vägen är inte mer än 2-3km men mestadelen är som en berg o dalbana, jodå fråga de som vet var jag bor bara. Det stämmer. Iaf så tänkte jag att tja, på morgonen är man trött och vill inte stressa så det kanske tar drygt en kvart att cykla. Heh det tog endast ca 9min och då sega jag duktigt. Har dock inte cyklat på länge heller men nu banne mej skall jag göra det varje dag. Det är så härligt att susa ner för backarna eller att ställa sig upp i en tung uppförsbacke och tänka att man nog klarar det och det gör man! Ah varför har jag inte cyklat på hela sommaren? Svar: har varit för mkt borta för att ens kunnat cykla och har moppe. Om jag nu flyttar til stan ihöst (tveksam) så kommer definitivt min cykel få flytta med och inte moppen, så de så :D

Jo förresten så började jag lite smått lägga upp bilder från rockoff. Har satt upp på Brolle & Lillasyster men jag får fortsätta imorgon för nu kom mamma hem och hon sa att jag sku stänga av datan 23.oo. Klockan är 23.15 (A) Jo jag ska faktiskt börja skärpa mig och gå tidigt isäng nu så good natt :D


Detta är då en kanske inte allt för smickrande men iaf en bild på vår hund :)

Nån som kan namnet på rasen? kan nog inte själv stava det riktigt heller så kommentera om du vet ;P



Bild tagen i Bomarsund :), prästbron. Ålands golden gate ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0